بسم رب الحسین (ع)
لاَ تَقُمْ فِیهِ أَبَدًا لَّمَسْجِدٌ أُسِّسَ عَلَى التَّقْوَى مِنْ أَوَّلِ یَوْمٍ أَحَقُّ أَن تَقُومَ فِیهِ فِیهِ رِجَالٌ یُحِبُّونَ أَن یَتَطَهَّرُواْ وَاللّهُ یُحِبُّ الْمُطَّهِّرِینَ (توبه آیه 108)
هرگز در آن [مسجد] نایست [زیرا]مسجدى که از روز اول بر تقوا بنا شده شایستهتر است که در آن نماز کنى. در آن جا مردانى هستند که دوست دارند خود را پاک سازند، و خدا کسانى را که خواهان پاکىاند دوست مىدارد.
مسجدی با بنای تقوی
یادم می آید چند سال قبل بود حرفی از طرف دوستانی کوته فکر و سطحی نگر که آن زمان در جمع رفقای بودند حرفی را زندن که عزم و اراده ام را برای فعالیت در مسجد الزهرا(س) دو چندان کرد .
جمله مطروحه در آن زمان بدین شرح بود : اصلا پایه ی این مسجد رو با نفاق گذاشته اند این مسجد هیچ وقت درست نمی شه ، از قدیم هم همین را می گفته اند ...
تاریخچه مسجد : مسجد الزهرا(س) در سال 1344 شمسی یعنی دقیقا نیم قرن پیش تاسیس گردید ...
در ساختمان جنبی مسجد که به زینبیه معروف بوده است یکی از مراکز پشتیبانی دفاع مقدس بوده که پوشاک و ملحفه و ... رزمندگان را در کاری گروهی و مشارکت بانوان ایثار گر انجام می داده است
هسته اولیه گروه های تخریب در دفاع مقدس در این مسجد و با اعزام تعدادی از رزمندگان مسجد به پادگان گلف پایه گذاری گردیده است
حدود 30 تا 40 شهید گرانقدر یا در مسجد حضور داشته اند و خادمی بیت الله را می نموده اند و یا در موارد مختلفی ارادتمندانه از مساجد دیگر به این مسجد می آمده اند .
پایگاه بسیج مسجد الزهرا نیز که به همت برخی ازشهدای آن تاسیس گردیده و در انتهای جنگ نیز توسط برخی دیگر از شهیدان به نسل های بعد سپرده شد .
پس می توان اطمینان حاصل نمود بنای مسجد بنایی است بر مبنای طهارت و تقوا توده است خدمات آن به مراتب برتر و اساسی تر از مشکلاتی بوده که در آن ایام گریبانگیر آن بوده است .
ام ا نکته ای در باره ی نفاق :
اصلا نفاق چیست ؟ و در چه مکانی رخ می نماید ؟ آیا وجود منافقین درجایی به بنای بر اساس تقوای آن بر می گردد یا بنای بر اساس نفاق آن ؟ و آیا می توان وجود منافقین در مسجدی را دلیل ضرار بودن آن مسجد دانست ؟
برای این منظور لازم است مقدار بسیار کمی تاریخ و یا ریان شناسی معاصر بدانیم...
نکته جالب توجه این است که وجود بارز منافقین در چه زمانی وجود داشته است ؟ قبل از اسلام یا بعد از اسلام ؟ در مکه یا مدینه ؟ آیا اصلا در حکومت کفر موجودی به نام منافق وجود دارد ؟ آیا در ابتدای بعثت بحثی از منافقین بود ؟یا در مسجد النبی (ص) ؟
آیا منافق در جمهوری اسلامی ایران معنا پیدا می کند یا در حکومت سراسر ظلم ترکیه ؟ و این را باید دانست که هر جا بستری مناسب تر برای بروز اسلام ناب محمدی فراهم می گردد همان بستر مناسب ترین بستر برای بروز و ظهور منافقین است و اصلا در جمعی منافقین ظهور می یابند که حیات الهی در آن جریان یافته باشد .
در انتها باید بگویم که افتخار من این است که در حکومت جمهوری اسلامی و مسجد الزهرا (س) زندگی کرده و به حیات خود ادامه می دهم .
بسم الله
دوبیتی بسیار تلخ که این روز ها به جان امت حزب الله افتاده در قالبی شاید طنز گونه
هر چه در اصل و حقیقت ماست تر
هست هم در لاین و وایبر خاص تر
راه نفسش را به چنین اعلام کرد
هر که لایکش بیش راهش راست تر
ان شاء الله خدا نجاتمان دهد از بازی های دل ...
بسم الله
چند وقتی است رئیس جمهور کشورم مانند رئیس مجمع تشخیص تمرکزش را از دست داده و تشخیص نمی دهد چه می گوید ...
آقایم دائم باید حرف های بی مربوطش را اصلاح کند ... مانند صحبت های سخیف و غیر عقلی اش را در باره نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
خدایش هدایت کند
بسم الله
بچه های لبنان حسن دارند ، ماهم حسن داریم
یکی دو کلمه حرف می زنه و تن دشمنان اسلام می لرزه ، یکی دو ساله حرف می زنه لرزه تن دشمنای اسلام رو می گیره ...
این برداشت کاملا شخصی و دلی است ...
هیچ ربطی هم به تندروری و کند روی و رادیکال بودن و غیره ندارد
در میان حسن هایی که می بینم نصر اللهم آرزوست ...
بسم الله
آقای رئیس جمهور مراقب باشید حب دنیا بیچارگی برایتان نیاورد همه چیز در جیب و اقتصاد نمیگذرد ...
بسم الله
آقای رئیس جمهور که بیش از یک درصد از حامیانتان سقوط کرده اند و 50 و نیم درصد آرا را داشته اید ...
اگر موافقید به جای فروش علم و آرمان و غیرت ، شیب ملایم و ریاست شما را به رفراندوم بگذاریم ...؟
بسم الله
نه روشنفکرم و نه می توانم ادای روشنفکر ها را در بیاورم !
افتخاراتم هم پشت میز اتفاق نیافتاده است
افتخارم این است که خادم هیئتم ، معلم بوده و اگر خدا بخواهد هستم ، مرکز دنیایم هم مسجد است ...
شکر خدا برادرانم هم از همین سنخ اند بدون کت و شلوار و کاغذ بازی های اداری و ادبیات خاص و ژست های روشنفکرانه و شبه روشنفکرانه !
و همه ی بالا خلاصه می شود در افتخار بسیجی بودن و با بسیجی ها بودن
وبالاخره دنیا نیز فتح می شود هرچند که دیگران باورش نکنند که انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا .
بسم الله الرحمن الرحیم اذا جاء نصر الله و الفتح و رایت الناس یدخلون فی دین الله افواجا فسبح بحمد ربک و استغفره کان توابا
عنوان مطلب بعد : و آنکه قرآن ندارد چه دارد ؟
بسم الله
ضمن انتشار پست شرکت در مسابقه باید این مطلب را ارائه کنم :
من تقریبا نه یقینا جزو دکور مسابقه هستم ! و از مصادیق عدالت هم این است که هرچیزی در جای خود قرار بگیرد ! به همین منظور توسط برادر عزیز آقا محمد جواد امر شد که در این مسابقه باید شرکت کنی و قطعا هم برنده نخواهی شد و این هم عین عدالت است ... انتشار بخشی دیگر از تعاریف عدالت محمد جوادی را می گذارم برای افشا بعد از اعلام نتایج ! (سیاست بگم بگم) و بدخواهان محمد جواد هم که می روند به درک و جهنم (سیاست اعتدالی) با حس رقابتی قطعا مقام نیاوردن عادلانه پست مسابقه را انتشار می دهم
و من الله توفیق
معاونت سایبری قرارگاه عملیات فرهنگی کربلا برگزار می کند:
مسابقه وبلاگ نویسی صاحب الامر با محوریت مهدویت
به گزارش گروه خبری " محفل ها " پایگاه اطلاع رسانی هیئت دانش آموزی صاحب الامر (عج) ، آییننامهی اجرایی مسابقه وبلاگ نویسی"صاحب الامر" به شرح ذیل اعلام می گردد .
زمان ثبتنام:
کلیهی علاقمندان به شرکت در مسابقه میتوانند تا ساعت 24 مورخ ۶ شهریور 93 برای ثبت نام در مسابقه اقدام نمایند.
روش ثبت نام:
علاقمندان
به شرکت در مسابقه میتوانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی صاحب نت به
آدرس اینترنتی WWW.SAHEBNET.IR و در قسمت تماس با ما یا قسمت نظرات ، نام و نام خانوادگی+آدرس وبلاگ را ارسال نمایند.
همچنین میتوانید موارد خواسته شده را به آدرس ایمیل karbalacyber@gmail.com ارسال فرمایید.
روش داوری:
داوری این مسابقه در دو مرحله انتخاب آثار و داوری نهایی انجام میشود.
در مرحلهی اول، هیئت انتخاب آثار هم زمان با شروع مسابقه و به تدریج با
رسیدن آثار از شرکتکنندگان، به بررسی و انتخاب آثاری که دارای حد نصابهای
مرحلهی داوری باشند اقدام میکند و پس از پایان مهلت مسابقه، آثار
برگزیدهی هیأت انتخاب آثار به هیأت داوران تحویل داده میشود تا در هر
بخش، به صورت مجزا مورد داوری کارشناسان قرار گیرد.
در مرحله نهایی داوری بر اساس امتیازهای هیأت داوران، اثر به مرحله نهایی داوری راه پیدا کرده و آثار منتخب اعلام میشود.
موضوعات:
آثار لازم است در یکی از موضوعات ذیل برای دبیرخانه ارسال شوند :
* زمینه سازی ظهور
* روحیه جهادی
* مهدویت
* جایگاه قرآن در انقلاب جهانی امام مهدی(عج)
* نشانه های ظهور
* آخرالزمان
مهمترین معیارهای داوری :
* ارتباط موضوعی محتوای ارائه شده با موضوع مسابقه
* ذکر منبع برای هر مطلب
* محدودیتی در تعداد وبلاگ ها برای هر فرد وجود ندارد
* درج حداقل 2 مطلب درباره موضوع فوق الزامیست
* بکار گیری شیوه های نوین اطلاع رسانی اعم از فید و اسکریپ های مورد نیاز
* بروز رسانی مستمر و منظم
* معرفی لینک های مرتبط با موضوع وبلاگ
* تعامل با دیگران
* استفاده از المان های گرافیکی و تصاویر مناسب برای هر مطلب
* استفاده از اسکریپتها مفید (استفاده بی رویه یا نابجا از اسکریپتها ممکن است امتیاز منفی داشته باشد).
* نظرات وبلاگ
* استفاده از قالب مناسب و گرافیک مرتبط (رنگ، فونت، اندازه، طرح و ...)
* طبقه بندی و موضوع بندی مناسب مطالب
* میزان بازدیدکنندگان
* وضعیت وبلاگ در موتورهای جستجو
* سرعت بارگذاری وبلاگ
* نوآوری و خلاقیت در بخش های مختلف
* انتخاب عنوان و توضیح مناسب برای وبلاگ و مطالب آن
* معرفی وبلاگ به صورت مختصر و مفید
* معرفی مسابقه وبلاگ نویسی (در پست جداگانه ای به معرفی مسابقه وبلاگ نویسی بپردازید و لینک مسابقه را در بخش پیوندها قرار دهید.)
* وبلاگ باید در زمان مسابقه راه اندازی و یا حداکثر 3 ماه از زمان راه اندازی وبلاگ نگذشته باشد.
* وبلاگ ها هم بصورت گروهی و هم انفرادی قابل ارائه و مدیریت هستند.
نکته: امتیازدهی هیئت داوران بر اساس نحوه نمایش وبلاگ در مرورگر اینترنت
اکسپلورر و گوگل کروم و فایرفاکس میباشد، پس حتما نحوه نمایش وبلاگ خود را
در این مرورگر بررسی کنید تا بهم ریختگی نداشته باشد.
جوایز:
- 3 وبلاگ برتر مسابقه به صورت رایگان تبدیل به سایت خواهد شد و جوایز نفیسی به 3 نفر اول مسابقه اهدا میگردد
- لازم بذکر است به کلیه شرکت کنندگان در مسابقه که آثار آنها مورد تائید می باشد لوحی به رسم یادبود اهدا خواهد شد
- در صورت بالا بودن تعداد شرکت کننده ها جوایز نیز اضافه خواهد شد.
زمان اعلام نتایج و تقدیر از برگزیدگان:
بسم الله الرحمن الرحیم
شب نویسی بر تدبر در قرآن
قطعا علم به آن را دارم که نه آنچنان علمی دارم و نه می توان با قطعیت بر روی نوشته یا حرفی که می زنم حسابی باز کرد اما می دانم گزاره هایی که مطلق عقل بر آن حاکم باشد را می توان به عنوان مساله ای عقلی پذیرفت و حد اقل تاملی را در آن انجام داد .
فراز کوتاهی از دعای افتتاح شدیدا ذهنم را به خود درگیر نمود که به حمد الله اصل متوقف شدن بر این فراز از برکات دوره های تدبر بود و شیوه نگرش در قرآن و پس از این تدبر در این فراز دوباره به سوی قرآن جهت داده شدم که اصلا نمی دانم این سیر چگونه اتفاق افتاد ، به همین منظور از پدر معنوی و استادم جناب آقای رجبعلی درخواست دارم تا نقدی را بر این نوشته داشته باشند تا حقیر را از هرگونه انحراف در این برداشت آگاه نمایند .
فرازی هست در دعای افتتاح که می فرماید :
اللهم انا نرغب الیک فی دولة الکریمه تعز بها الاسلام و اهله و تذل بها النفاق و اهله
یعنی خدایا از تو خواهنم دولت کریمه ای را که در آن اسلام و اهلش عزت می یابند و نفاق و اهلش ذلت
نکات تدبری از این دعا :
دعا چیست ؟
چیزی است شبیه توبه که باید برای آن خود را در مسیر خدا قرار دهی
خواسته ای است که لزوما ید الهی را در برآورده شدنش لازم دارد
یا به معنای بهتر وسیله ای است که دست نیافتنی ها را دست یافتنی می کند
دعا نشان از ضعف آدمی و قدرت رب و اله دارد
پس می توان این گونه برداشت کرد :
اگر انسان در مسیر خداوند قرار نگیرد می تواند به نرغب یک لا بچسباند و همه ی این اتفاق را نخواهد
انسان ممکن است که امیال شخصی اش او را بی میل به عزت یافتن اسلام و اهلش بنماید
انسان ممکن است راغب شود به عزت یافتن نفاق و اهلش
انسان ممکن است اصلا علاقه ی خود را به موضوعی با عنوان دولت کریمه از دست دهد .
با توجه به خطری جدی که در این حوزه ظهور و بروز می یابد تنها راه پیشنهادی یک راه است و آن اینکه انسان باید در هر لحظه در مسیری گام بردارد که به دور از دلخواسته ها و نفسانیات بوده و در هر لحظه قابل چک شدن و بررسی شدن باشد و این راه نیز جز با یک شیوه امکان پذیر نیست که قانونی داشته باشد شفاف و قابل تطبیق بر زندگی و مطمئن برای درمسیر خدا قرار گرفتن یا به معنای واضح تر داشتن قانون اساسی الهی برای سیر تا دولت کریمه که به قطع این قانون جز کتاب الله نمی تواند باشد و جز آن نمی تواند هیچ حرکتی را تضمین نماید .
و اصلا این قرآن است که به تو راه می نماید که چه کسی را اولوالامر بگیری تا عزت اسلام و اهلش را بخواهی و از چه کسانی دوری نمایی تا عزت نفاق و اهلش را نخواهی !
و باید اینگونه سیر زندگی را تغییر داد تا عاقبت کار به خیر شود
اللهم انا نرغب الیک فی دولة الکریمه تعز بها الاسلام و اهله و تذل بها النفاق و اهله
والسلام
بسم الله
آنچه که مانع برکت است، عامل عذاب است
مدت هاست که مجموعه دچار سوالی جدی است ! و آن هم این است که چرا مجموعه دچار اختلاف است و برکت لازم را ندارد ؟
جواب های مختلفی هم به آن داده شده است که تعدادی از آن ها را اجمالا مرور می کنیم :
اینکه تقوای تشکیلاتی در جمع وجود ندارد
اینکه اطمینان برادرانه در جمع از بین رفته است
اینکه غیبت در مجموعه رایج شده و مانع برکت گردیده است
اینکه بچه ها با یکدیگر رو بازی نمی کنند
و ...
اما پس از مدت ها فکر به اینجا رسیدم که مانع چیزی فراتر از این هاست
توجه شما را به صحنه هایی جلب می کنم :
حدود 2 سال(مربیان نسل اول) و 1 سال (مربیان نسل دوم) است که قرآن می خوانیم هنوز در هنگام برنامه ریزی ها و طرح هایمان اعلام نمی کنیم که این حرف مستند به چه آیه یا سوره ای است
حدود 2 سال و 1 سال است که قرآن می خوانیم و هنوز بر سر قرار هایمان خواب می مانیم
حدود 2 سال و 1 سال است که وقتی از ما سوال می شود که چرا دیر آمدی یا خواب ماندی جواب می دهیم که خوب خواب موندم دیگه
حدود 2 سال و 1 سال است که از استاد خود تشکر نکرده ایم ولو در حد اقل تشکر
حدود 2 سال و 1 سال است نه اینکه تشکر نکرده ایم بلکه خواب خود را به وقت او ارجحیت دادیم
حدود 2 سال و 1 سال است نه اینکه استاد که برای قرار قرآنی مان ارزش قائل نبوده ایم
حدود 2 سال و 1 سال است با خنده می گوییم بنده خدا آقا کاظم هر کاری کرد آدم نشدیم
حدود 2 سال و 1 سال است که به جای گریه بر آدم نشدنمان می خندیم
حدود 2 سال و 1 سال است بسیار راحت تر از آنکه فکر کنی عهد هایمان را فراموش می کنیم
حدود 2 سال و 1 سال است به هر چیزی بیش از قرار قرآنی مان پایبند بوده ایم
حدود 2 سال و 1 سال است حتی حاضر نیستیم نظرات مقابل را بشنویم و هر جا که می خواهیم نظر طرف مقابل را به تحقیر می کشانیم
حدود 2 سال و 1 سال است که همز و لمز را شنیده ایم و ترک نکردیم
حدود 2 سال و 1 سال است تکبر می کنیم و به سجده نمی افتیم
حدود 2 سال و 1 سال است راحت طلبی خود را ریشه کن نکرده ایم
و اگر بخواهم در یک جمله همه این ها را بگویم می شود اینکه چه نعمتی دریافت نمودی و چه برخوردی با آن کردی ؟
و می شود اینکه 2 سال و 1 سال است که شکر مجموعه را خاموش کردیم و دنبال دلیل می گردیم
و یادم باید بیاید سوره ابراهیم را که فرمود :
وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّکُمْ لَئِن شَکَرْتُمْ لأَزِیدَنَّکُمْ وَلَئِن کَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِی لَشَدِیدٌ
و (به خاطر آرید) زمانى که پروردگارتان اعلام کرد که اگر شکر گزارید حتما بر (نعمتهاى) شما مىافزایم، و اگر کافر شدید یا ناسپاسى کردید البته عذاب من بسیار سخت است
و می ترسم که اگر همین بی برکتی را شکر نگوییم مبتلا شویم به عذاب شدید !
و می دانی که شاید گناه کنی و مسلمان باشی ولی بدان اگر شکر نکنی کافر خواهی بود
والسلام